Saturday, May 1, 2010

.AdaMaya. Versi Aku


My version of ADAMAYA [sapa salu layan TV3 pukul 6.30 pm tau lah cerita ni..]

*Messages from the ex.. lebih kurang beginilah.. lots of messages from him but i simplify lah. Zas.


Part 1:

Ex-boyfriend: Mek miz ktk b.. 2months mek rily miz ktk. Jz my ego mek xbrani nk btemu ktk. Mek admit my mistake. Huge mistake. Mek bodo. Mek sayang ktk.. [I miss you, I didn’t say a word for the whole two months cause I was egoistic and I couldn’t find the nerve to meet you. I admit my mistake. I was stupid. I love you..]

I replied: There’s nothing much to say. What’s done is done.

Ex-boyfriend: Mek tunggu masa break dengannya. Seriously. Mek dah madah, mek syg ktk. [waiting for the time to break my r’ship with her. Told you, I love you]

I replied: Don’t do this. It’s unfair .

Ex-boyfriend: I cant. I have always hope we could get back together as a couple like before. I miss you so much B.. i really cant forget you..

I replied: Take care. Im going to bed..

Ex-boyfriend: B, mek nak blt dgn ktk…. [B, let’s start over..] and sori to say, im not happy now. N im not in love wit her. It’s you dat I want..



Part 2:

Ex-boyfriend: Morning B…

Few hours gone by…

Ex-boyfriend: B….

An hour gone by…

Ex-boyfriend: Mek sayang ktk..mek dah coba melupak ktk tapi ternyata kamek xpat. Kmk xpat bulak mek pun n buat sik tauk. Ternyata kmk sayang ktk..[ I love you. I’ve tried forgetting you but the more i tried, the harder it gets. I cant lie to my own heart and pretend nothing is going on. Obviously im still in love you]

…….

Ex-boyfriend: Demi Allah, ktk masih ada rasa syg ngan kmk x B? I need to know. Seriously. I want to plan my life.. I miz you my baby Pearl. [Honestly, do you still have feelings for me B?]



@@@______________________________________________@@@


Sigh…

He saw me yesterday. And texted me again saying how much he misses me and lepas segala rindu when he saw my ‘you’re so cute today’ face.. you know what I fear most now? Is that I might fall back in love with him.. totally macam versi cerita TV3 Adamaya.. whereby the guy [Dani] could not let go of the girl of his dream and after some time, the girl [Maya] finally fall into his arms again, despite what he had done to her years back… haih.

Until present, aku masih waras lagi lah k. Belum melakukan anything yang boleh menyebabkan aku menerima label ‘menjilat ludah sendiri semula’ kind of situation. I avoid replying his texts unless necessary. Why am sharing this with you guys? Simply just. I want to get out from this mess but looks like it’s getting messier. Entahlah labu.. lost for words aku.. ehehs. Dunia dunia..





33 comments:

ztie said...

its alright. its your blog and i'll be happy to share what's your happiness and sorrow.
Dont worry. I have been there and i have friends who was in your situation..
Be strong girl. in the end its all will up to u. if u think he's really changing to the better person. then why not? but if he's still the SAME OLD NEW JERK, then BUZZ OFF!
you deserve someone better.
DOn fall too easily. Its not easy to heal. Kuatkan semangat k.
We'll be here =)

love,
ur admirer (cewahh)

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

tedahhh... but... jgn skali2 jilat ludah dik mpun... jgn ktk buang uras then ngutit balit... big DON'T... i understand ur situation... sabar k... HARUN kan ada... :D

FaTiN said...

walla!
exclusive punyer dari amoi.
apa kata tukar no je? tapi cara tu macam lari dari masalah...
btw where's kenari guy??heheee

Khairul Onggon said...

Salam ahmoi.. apa2pun, ktk hanya boleh nengar ajak apa yg para blogger padah ya nun kah apa semua tapi yg pasti ktkpun sebagai tuan punya badan yg menentukan sbb for me, eboh nengar gilak apa padah urg lain, ikut gerak hati dikpun jak.. sbb sidak sik tauk bah sejauh ney masalah ktk, sidak adalah bukan ktk.. bersangka bait ya lagik bagus.. kmk bukan nyuroh, kmk sik melarang ya masud kmk.. Its your life bah.. eboh nengar kata org.. try tanyak ngan parents dolok then baruk kwn2 coz sidak lebih rasional dan berpengalaman.. Tuk pengalaman kmkpun.. sometimes, nanyak ngan "org lain" makin mengeruhkan keadaan.. Kmk pun pendapat lah.. :)

apa2pun, kmk suka maca blog ktk dan di antara blog ktk coz sumtimes da byk pengajaran dan boleh molah kmk terpikir ttg kehidupan yerrr.. :)

Khairul Onggon said...
This comment has been removed by the author.
Khairul Onggon said...

Terkomen duak kali yg sama haha.. solly amoi..

joynstar said...

Moi,
I rasa nya mok numpang Harun yu ya, ehehhe...OK serius...

Cerita ADAMAYA ya nang mek sakit hati ngan Maya. Kesian ngan ADAM. Benci ngan DANI. tapi ya cerita sayang, sik sama ngan realiti.

if I were you I'll think of all the pain I went through. You sakit masa break ngan nya. it HURTS you a lot. do you think getting back together you'll be able to live the same love you had before? IT MONT BE THE SAME. with you not really able to trust him again, that is not a healthy relationship. he thrashed your trust before what makes you think he wont do it again given the chance?

benar kata Bang KalJis jangan dengar gilak kata kawan bloggers, tapi then again friends here are just aware so to not let you get hurt again.

I think the right one to consult now is mum. and seriously I don't think ABANG will approve. be strong girl, I dont want to read you crying again because of HIM.

Felicia F. Ramzi said...

Hi My Admirer!
Hehehe! makseh T... i really needed that.. nek tok mek anggap nya sebagai kawan jak..sik lebih dari ya.. bok tek nya msg gik.. hmm

Hi Embun!
Yalah deng, kmk memang mengelak dari menjilat ludah dirik mpun.. mak kmk pun dah sik izinkan.. cuma kmk sik berapa pasti gney nak handle my ex tok.. nak sik layan, kmk anggap nya kwan.. nak layan, kelak nya suk kedirik.. :(

Hi Fatin!
hahaha Fatin ingat jeeee kat kenari guy tu yeee... ada Fatin, tiap hari lalu. Beberapa hari lepas dia senyum lagi tau..tapi dari dulu sampai sekarang, memang takde peningkatan lah..asyik pi mai pi mai tang tu jugakkkk hehehe..

Hi Kaljis!
Kata-kata semangat + pandangan kmk ambik dari sudut2 kecik.. yang berguna,kmk pakey jadi kmk nang berterima kasih dengan semua..termasuk ktk juak..nang benar lah ho, ujung cerita kmk juak yang akan memutuskan nak oh..
sayang encik kaljis!! muacks!

Hi Comment Deleted!
Yerrr.. hahaha..

Hi Kaljis!
kiut nar ktk tok eh.. aok sikpa, komen banyak2 pun sik hal...

Felicia F. Ramzi said...

Gorgeous Babe!
you know, you always know how to make me feel strong just by giving me your words. and it's true, kmk maseh belum trust him. i can only take him as a friend for now.. but he's taking it a different way. i do not want to cry anymore, i told him i want to start a new life but he just wont let me..
my mom knows about this. And as you predicted, she said no. not to mention my ABANG. memang mun boleh, do not want me to have anything to do with him or his gf anymore.. bercinta dengan Harun jak dolok oh.. :)

Anonymous said...

nang best cita adamaya ya o...nang ngesak ati..sampe d tutup ku tv koatan sak ati p pasya bukak gk..hehe..

cita ex ko ya nang sama abis ngn aku aih..nang org laki make taktik sama rasa ku..aku kinek tok pun ada goyah2 ckit juak d pujuok nya mcm2..tp gk msh dpt berfikir dgn waras gik lah.

Felicia F. Ramzi said...

Hi Sue!
Nang best tapi aku gerammmmm dengan Maya.. tedah lakinya oo.. Dani ya pun sorang, asa ku mok sepak.
aku sik maok goyah tok sue, tapi mun tiap hariiiiiiii msg aku, adoheh.. however, belum cukup kuatlah untuk aku nerimaknya balit..nyaman gik aku mcm tok.. single.. gerek ku harun jak

NAZ said...

hahaha hey apa kata main tarik tali kuat sikit :)

syahira ariff said...

yang maner lagi ensem sis
yang ex ker yang sekarang?
ngeeee~
ensem diutamakan
miahahaha

Anonymous said...

Ndak mek brani pengomen atas tok. Erk.

Kamek setuju ngan pendapat Kaljis ya lah. Mena ta nya. Best of luck to you, Fels :) Mudahan kitak akan dapat nok terbaiklahh!

Ms Tikot said...

Yalah namanya kehidupan...Kita manusia hanya merancang tapi hanya Tuhan yg menetukan segalanya ;-)

n i e z a said...

for me, once a liar, always a liar.
if he can do it once, he can definitely do it again.
AND AGAIN.
we all just want u to be happy coz in the end, it's ur heart on the line.
and i still believe u deserve better.
MUCH MUCH BETTER!

ciK LyndaWawa said...

bagus2..iboh murah gilak...cam yala..heheehe

Vivian said...

UISH..caken laki ya [sorry] tp ya word kuar dr mulut mek baca dialog ya..hahaha

be strong..be aware dlok lah..boh dilayan. smakin jadi dilayan ya..jgn coba bermain api..kelak terbakar dirik..

F. said...

whatever it is, follow your heart okey. buat lah solat istiharah kalau perlu. it helps, u know.


be strong okey :)

AmirFX said...

Aaaa.. Positif mind makes a positif reaction.. K.. Ya jak nak d sampaikan... SALAM n Smile always...

erolnukman said...

ermmm...sik pandey nak komen lebih2..jgn sik nyampuk jak..hehehe!
stuju dgn onggon...

Felicia F. Ramzi said...

Halo Naz!
Dah tarik kuat dah.. tak mahu dilepaskan.. :P

Halo Syahira!
:P skrg takde boyfriend Syahira.. single.. sebab tu mungkin my ex dok mintak return.. bila msg tak dilayan, berjela2 msg dia antar.. hensem tak penting lah Sya.. penat jaga!

Halo Atil!
hehehe kmk saspen juak.. Kwn2 [mcm tak orang] nang sentiasa pemberik kamek semangat..harap2 dpt nak baguslah oo.. amin!

Halo Ms Tikot!
Semoga apa yang kita rancang, yang bagus2, dimakbulkan Tuhan Ms Tikot oh.. insyaAllah, amin!

Halo Nieza!
Yalah Za oo, it's my heart being jeopardized here..aku nang sik layan msg nya, only when dah nya kedak terlalu emosi, aku terpaksa tenang kan nya juak.. haih, i so hope he could just let me go.. :(

Felicia F. Ramzi said...

Halo Cik LyndawaWa!
Pi eh, makin kita ngelak, makin ya nya galak msg... perhaps perlu berik time, dah kelak2 sik nya gik nak oh..

Halo Beautiful Stranger!
hehehe sik hal, he's an EX..so sikda kaitan dengan kmk gik.. u know, makin sik dilayan yalah nya kin galak ngantar msg.. angol.. pagi, tghari, petang, malam.. erghhhh..
nang berharap benar kmk jgnlah sampey gugok ati balit dgnnya ...choi choi..

Halo Dokter Faryn!
thanks Sis.. akan cuba nanti.. ketenangan hati itu perlu kan?
muacks!

Halo Amir!
Bersemangat besi pesanan ktk kali tok .. :) makseh Amir!

Halo Erol!
Salu ktk antara ya antap and maju merik nasihat koh.. kali tok setuju dengan onggon jak? hehehehe...

Kenny De said...

hehe..better love ur harun bh..hehe

Felicia F. Ramzi said...

Morning The Komedian!
nang, dah mala 'meromen' my harun sia sitok..hahaha

flo... said...

makin complicated jak hooo...huhuh...
xpa moi ikot kata hati ktk jak..
gila talak laki ya...dolok2 x pikir hooo..hehehe..lmbt dh..heee...

mamma mia said...

serves him right to his thick face

myra said...

deng, do whatever you think is best for you. but i have to agree with nieza, if he can lie once to you, he can surely do it again. i just dont want to see you get hurt.

OrdinaryLady said...

he's a jerk pok...mun ku nemu mukanya di cmngg nun..ku tikam ke kola bt lupar...sak bujang senang plh jd lunch..diner ..n brekpes..n lunch..n dinner agik..

ater said...

amoi2... hahaha...

Felicia F. Ramzi said...

Evening Florance!
Yalah, today ada gik msg.. panjang jadi kesah kmk duak tok, sikda kesudahan.. kmk rilek jak now, sik mok sambung. mun boleh, nak carik yang baru.

Evening Mamma!
wooh.. my first time seeing u angry Mamma.. im okay Mamma, still able to handle. :) thanks Mamma!

Evening Myra!
He definitely can and im sure he's doing it with me now..ada benda yang nya sik padah and still hiding from me.. i just want this over and anggap nya kwn jak lah.. but he's being so stubborn.. sigh..

Evening OrdinaryLady!
Sungguh ganas! hahaha i loike. aku okay, cuma nak meluah ajak.. angol ada juak sebenarnya tapi belum takat ku polah restraining order. eheheh..

Evening Ater!

f.i.e.z.a said...

kmk baruk baca entry tok.
camnei oo nok madah.
kmk tok atas pagar.sik juak melarang sik juak nyuroh.
sbb yg merasa peritnya n penah sayang nya dlok is u.just pk pjg k dear.i care n always care for u.sik sanggup mek ngga ktk sdeh gik eh.
tukar jak no abis cita.heehe

Felicia F. Ramzi said...

Morning Fieza!
Kmk, maok jadi kawannya jak now. It' for the best. Nya masih ada gerek tapi looks like nya nang masih nak ngepong kmk juak. kelak bukan kmk gik jadi mangsa tapi kmk gik di anggap perampas.. oh tidakkkk.. thanks za for your concern..